ОСОБЛИВОСТІ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ

                                                                        Синякова В.Б.,

                                                                     кандидат педагогічних наук

 

 

Уявлення про світ професій у більшості учнів, включаючи обдарованих, досить фрагментарні, стереотипні і найчастіше далекі від реальності. З метою сприяння їх майбутній професійній самореалізації важливим моментом є організація об’єктивної профорієнтаційної діяльності, яку слід починати з професійного інформування.

Професійне інформування обдарованих учнів  доцільно організовувати не тільки за допомогою таких форм роботи, як лекції, бесіди, семінари. Їх доцільно спрямовувати на самостійні пошуки інформації за такими напрямками:

- який зміст тієї чи іншої професійної діяльності;

- навіщо вона потрібна;

- в яких умовах вона проходить;

- чи є особливі вимоги до людини з боку її психічних і фізичних якостей;

- які компетенції необхідні для даної професійної діяльності.

Важливо всебічно обговорити проблемні моменти професії, труднощі, пов'язані з оволодінням даною професією. Ефективною формою роботи є створення портфоліо обраної професії, під час презентації якого можна не тільки максимально об’єктивно розкрити зміст професії, а й подолати стереотипні уявлення, щодо таких професій, як вчитель, програміст, кухар, перукар тощо. Але результативність цієї форми  роботи залежить насамперед від  її компетентного психолого-педагогічного супроводу:

-         розширення досвіду прямого спілкування обдарованих учнів з представниками різних професій;

-         розвиток навичок самостійного опрацювання (контент-аналізу) джерел, що містять необхідну йому інформацію про різні професії.

Отже, профорієнтаційна робота обдарованих учнів повинна бути гнучкою, відповідати потребам і особливостям групи, структуруватися таким чином, щоб активність дорослого займала мінімум часу; надавати широкий діапазон можливостей вивчення професій; допомагати як тим, у кого є вузько направлений професійний інтерес, так і тим, хто ніяк не може звузити область інтересів; обслуговувати реальні і конкретні запити учнів, а не підлаштовувати їх до вже наявних освітніх інститутів; визнавати, що не тільки учні потребують профорієнтаційної роботи, а й їхні батьки, вчителі, шкільна адміністрація та суспільство в цілому. Обдаровані учні своїми потребами змінюють оточуючих,  які в свою чергу змінюють їх. Професійна орієнтація для обдарованих повинна бути гнучкою, відкритою, інноваційною у використанні джерел, матеріалів, форм та методів.

Опитування

Вітаємо!

foto
Вітаємо переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України!
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН