Іванова Людмила Ігорівна

Повернутись



Не забувай: «DOCENDO DOCEMUR» –

«навчаючи, учусь», збагачуюсь, розвиваюсь!

Людмила Іванова


Із статті Іванової Л.І.

«Учителювання. Етюди»

(Вивчаємо українську мову та літературу. – 2004. – №22-23)


«Що таке моє життя? Велика утома, велике напруження, великий клопіт і, мабуть, велика насолода. Коли приходиш у галасливий клас, в якому на тебе очікують завзяті, в’їдливі й дотепні учні, що скористаються щонайменшою твоєю помилкою, щоб одразу ж продемонструвати ці свої таланти, і тобі вдається загасити ту їхню в’їдливість і зацікавити, коли доб’єшся того, що вони починають працювати і задавати непрості питання, і щиро відповідати на твої, і творити, і працювати душами, і плакати гарячими слізьми над запропонованими тобою творами, і сперечатися, і за щось пробачати тобі (за неточність, чи за втому, чи тимчасову дратівливість), коли ці учні стають твоїми дітьми і ти відчуваєш духовний контакт з ними, – приходить велика насолода. І ти забуваєш про свої напруження і втому і йдеш, щаслива, до своєї сім’ї, якій доведеться вислухати про твоє задоволення.

Я дуже щаслива у своїх учнях! Серед них мені зустрілося багато непересічних, талановитих, з оригінальними думками, наполегливих, яскравих, шляхетних, витончених... У багатьох своїх учнів я вчуся, бо їх молодий мозок може простежити те, чого ще ніхто не побачив. Багатьма я захоплююся. Перед деякими шанобливо схиляюся, вражена не лише їхньою талановитістю, а й виключними людськими якостями. З деякими з них я проводила (й проводжу) наукові дослідження, і я хочу висловити велику подяку цим дітям за те величезне творче задоволення, що я отримала, коли працювала з ними.

Між моїми учнями вже багато філологів, і я відчуваю гордість за це й провину перед ними, бо підштовхнула їх на «важкий хліб». Проте я радію, що дехто з них явно переріс мене (серед них вже є аспіранти, викладачі ВНЗ), що вони закохані у свою спеціальність...

Я можу безкінечно говорити про них, бо вони такі різні, такі незбагненні, хай навіть часом ледачі й примхливі, але завжди такі хороші, такі цікаві, я їх так люблю! І я всім своїм учням бажаю щастя й радості в житті! Дякую Вам, Діти, Мої Учні, що вчилися у мене: ви збагатили мене своїм спілкуванням! Завдяки вам, Мої Учні, я вважаю, що професія вчителя хай важка, але ж і щаслива, бо вона дарує (хоч і вимагає) стільки любові! Вона щоденно тренує мозок і душу, вона не дає серцю «заскорузнути», окреслює перспективу нашого буття... Ця професія не усуває незлагоди життя, не вирішує матеріальні проблеми, від неї багато мороки, яка рідко компенсується чимось «вигідним» у повсякденному житті. Але винагорода за всі зусилля лежить у дещо іншій площині, у неї інший вимір!.. І хай це здається дивним більшості людей, але вона, та винагорода, досить велика, попри всі негаразди й злиденне життя, на яке приречене все учительство!»


Із особової справи Л.І.Іванової.

«Автобіографія»

1951 р. – народилась в м. Києві.

Навчалась в школі № 11 м.Жданова Донецької обл. Талановита вчителька російської мови та літератури Азісова А.А. закохала в літературу, тим самим визначила вибір професії.

Університет: ДонДУ, філологічний факультет, російське відділення.

Натхненний професор Гіршман М.М. Неповторна Дмитрієва Л.С. – науковий керівник. Дипломна робота «Сюжет роману М.А.Булгакова «Майстер та Маргарита». Диплом третього ступеню на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт, грамота з відзнакою на Всесоюзному конкурсі (1980 р.).

1976 р. – вихователь ГПД СШ № 45 м.Жданова.

1978 р. – втеча зі школи з обіцянкою собі: «Більше ніколи в житті...»

Лаборант кафедри російської як іноземної в Жданівському металургійному інституті.

1980 р. ‑ заміжжя. Чоловік – науковець, математик. Талановита, широко освічена людина, витончена особистість. Переїзд до міста Донецька.
Моя сім'я


Старший лаборант кафедри російської мови як іноземної Донецького політехнічного інституту. Сумісник кафедри. Специфічна робота з іноземними студентами.

1981 р. – народження дитини. Син. Хвороби – численні й жахливі. Перспективи – найсумніші! Одна думка: врятувати такий беззахисний і такий безмежно дорогий клубочок життя!

Звільнення з роботи. Боротьба за дитину. Переїзд до Макіївки.

1983 р. – вихователь ГПД восьмирічної школи № 71 міста Макіївки. Після народження сина діти тепер здаються цікавими істотами.

1984 р. – народження другого сина. Щастя! І знову – дитячі хвороби. Проте, роботу більше не кидаю.

1986 р. ‑ переведена вчителем російської мови та літератури. Перший досвід. Досягнення та невдачі, здається, що останніх більше. Проте, учні люблять літературу (на мій внутрішній подив).

1994 р. ‑ переведена учителем української мови та літератури до ЗОШ № 49 м. Макіївки. Старші класи. Це – неймовірна авантюра (посеред року! з «російської» одразу на «українську»!). Оволодіння новим предметом і рейтинговою системою. Важко й цікаво!

Надзвичайно талановиті учні: професійна насолода! Одна з цих «перших» учениць (я її до цього учила в НСШ № 71 «російській» – Данилова-Журавська Оксана) стала теж учителькою української літератури (спершу в школі, ПТУ, потім – у ВНЗ) – це перша «наслідувальниця».

1995 р. – керівник методоб’єднання ЗОШ № 49.

1999 р. ‑ початок роботи з учнями в МАН. Усі «мої академіки» стали студентами-філологами.

2000 р. – перша перемога в МАН: Марія Панфілова отримала диплом III ступеню на обласному етапі конкурсу.

З цього року – співпраця з професором ДонДУ Гіршманом М.М., який консультує моїх «академіків» (дуже вдячна я цій людині, що стільки уваги, зацікавленості, часу присвятила моїм учням виключно через те, що вони здаються талановитими й потребують підтримки. Роль професора Гіршмана величезна в самовизначенні багатьох з цих дітей, у їхніх успіхах, та й у моїх власних теж, бо й я була колись його студенткою. Не менше вклала душі й Діана Василівна Дубініна, керівник «Юного філолога», президент відділення філології та мистецтвознавства МАН: всі мої учні неодмінно учаться в «ЮФ», вона кожного знає, про кожного піклується).

Захоплюю МАН(ом) сина Олеся: він теж пише й успішно захищає роботу з математики.
Моя гордість - Олег Міннуллін

2001 р. – зустріч з надзвичайно обдарованим учнем – Олегом Міннулліним. Блискучий розум, ерудиція, безумовний філологічний хист, працездатність – все це привело потім до перемоги.

Переведена вчителем української мови та літератури до міської гімназії.

Продовжую роботу в МАН: Міннуллін Олег і ще одна дівчинка.

Працюю із Шатохіною Наталкою, непересічною поетесою.

2002 р. ‑ абсолютна перемога Олега Міннулліна – диплом І ступеню на Всеукраїнському конкурсі-захисті учнівських наукових робіт. (Він і далі, в університеті, робить блискучі успіхи; зараз вже аспірант, гордість філологічного факультету ДонНУ.) За співробітництво з Олегом – грамота Міністерства освіти та науки України.

Доля мене зводить з дівчиною глибокого й сильного таланту Оксаною Шуруй. Робота з нею виявилася важкою, але й плідною. За два роки ми створили з нею 5 робіт. Дві з них перемогли на Всеукраїнському конкурсі учнівських робіт «Об’єднаймося ж, брати мої!» (2003 р., 2004 р.), 2 – на обласних конкурсах «Золоте перо» (2003 р.) та «Творча юнь Донбасу» (2003 р.), за що (в сукупності) Оксана стала лауреатом Регіональної програми «Обдаровані діти».

2003 р. ‑ три перемоги Оксани Шуруй.

Атестація. Вища категорія. Учитель-методист. «Відмінник освіти України» (за першу перемогу Оксани в конкурсі «Об’єднаймося ж, брати мої!»).

2004 р.– ми з Оксаною направили одну велику роботу (дослідницький есей) на різні конкурси («Об’єднаймося ж, брати мої!» і «Шевченко в серці моєму!») – на обох конкурсах вона стала переможцем. Друга робота (дослідження) отримала диплом II ступеню на обласному етапі конкурсу МАН.

Окрім Оксани, цього року я працювала й з іншими дітьми з 11 та 7 класів. Влад Зозульчак із 7 класу брав участь у обласному етапі конкурсу «Об’єднаймося, брати мої!» із досить цікавим оповіданням. Цей хлопець – моє нове відкриття.

Перші публікації в журналах видавництва «Основа».

2005 р. – перша спроба дослідницької діяльності Влада Зозульчака; його доповідь на конференції «Юного філолога» при ДонНУ. Влад усіх присутніх здивував своїм ґрунтовним підходом до дослідження (найбільш вражало поєднання молодого віку: 8 клас – та серйозності роботи).
Мої "академіки"


2006 р. – Влад Зозульчак (9 кл.) отримав диплом І ступеню на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН і диплом III ступеню у фіналі. Перемога!

На пропозицію к.ф.н. Ж.В.Клименко брали участь із учнями 6 класу у Всеукраїнському конкурсі видавництва «Навчальна книга» (м.Київ) на кращий малюнок до твору із зарубіжної літератури. Васіна Женя стала переможцем конкурсу. Результат – надрукований малюнок на форзаці підручника Ж.В.Клименко «Зарубіжна література. 6 клас. 2006 р.» Ми дуже пишалися!

«Зробили» із шестикласниками два розкішних урока – рольові ігри. Ці уроки саме «зробили», бо до них довго готувалися: діти: самі писали сценарій, готували обладнання, костюми, розробляли інтер’єр тощо.

Знову публікації в журналах видавництва «Основа».

2007 р. – Влад Зозульчак пішов із гімназії до філологічного класу ліцея при ДонНУ. Жаль! Але наша співпраця продовжується, бо він про те прохає. Ця співпраця знову плідна: Влад отримав диплом І ступеню на обласному етапі конкурсу-захисту МАН і диплом III ступеню на всеукраїнському етапі.

Із семикласниками знову робимо урок-диспут з елементами інсценізації. Семикласники беруть участь у різних конкурсах.

2008 р. – Працюю з двома дітьми над дослідженнями. Результат маємо хороший: Христина Захаренко отримала диплом II ступеню на обласному етапі конкурсу-захисту МАН, а Влад Зозульчак – диплом І ступеню на обласному та всеукраїнському етапах конкурсу-захисту. Перемога в хлопця абсолютна!

Ціла зграйка восьмикласників бере участь у конкурсі «Об’єднаймося ж, брати мої». Цього разу вже з якимись перемогами: Долгальова Юля зі своєю драмою на шість дій – лауреат обласного етапу конкурсу, а Пуліна Ільміра з дослідницькими етюдами – переможець обласного етапу конкурсу, учасник Всеукраїнського етапу.

З восьмикласниками провели нову рольову гру та урок-захист проектів пам’ятників.

Готую матеріали до публікації.


Із портфоліо учителя

Іванової Л.І.


Мій девіз: «В ім’я моїх дітей я особисто зацікавлена в майбутній долі світу» (Бел Кауфман).

Моє кредо:

1. Учити треба так, щоб дитина зрозуміла, що отримані на твоїх уроках знання їй конче потрібні.

2. Учити треба так, щоб дитина повірила тобі, твоїй щирості і небайдужості.

3. Пам’тай: світ прагне творців! Твоє завдання ‑ в кожній дитині розбурхати творця, примусити її повірити у свої потенційні сили, спонукати до життєтворчості.

4. Ніколи не бреши дітям! Бо це руйнує душі.

5. Ніколи не пропонуй дітям малохудожні твори, бо це руйнує дитячий смак і твій авторитет як фахівця.

6. Будь послідовною у своїх вимогах, але не будь безкомпромісною – будь гнучкою, бо дитина – не автомат, і невблаганність дорослих може щось зламати в її довірі до світу.

7. Сприяй розвитку духовної сфери особистості учня. Переконай дітей, що добро в космічному масштабі завжди перемагає, хоч іноді здається, що це не так!

8. Люби дітей і учи їх любити світ!


Моя педагогічна мета: виховати духовно розвинену, освічену, компетентну людину, грамотного читача, здатну до життєтворчості особистість.

Мій напрямок педагогічних зусиль: формування життєвої компетентності в учнів та розвиток творчих здібностей засобами словесності.


Публікації

1. Учителювання. Етюди //Вивчаємо українську мову та літературу. – 2004.– №22-23.– С.44-46

2. Концепція життєтворчого навчання //Управління школою. – 2005.– №1. – С.2-11

3. Як принц Едвард та принцеса Василина житло шукали: Урок розвитку мовлення. 6 клас // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006р. –№7. – С.16-20

4. Від духовних потреб дитини – до життєвої компетентності // Освіта ХХ1 століття: проблеми та перспективи. Матеріали міської науково-практичної конференції 23 квітня 2006 року.: Макіївка, МЦ, 2006 – С.18

5. Як принц Едвард та принцеса Василина житло шукали. Опис приміщення //Уроки розвитку зв’язного мовлення/ Упорядник К.Ю.Голобородько – Х.: Видавництво „Основа”, 2006. – С.51-63

6. Особливий художній світ Олександра Гріна (нові акценти в знайомій темі) // Зарубіжна література в школі. – 2007. – №6. – С.13-19

7. Від духовних потреб дитини – до життєвої компетентності // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007.– №12. – С.2-6

8. Від духовних потреб дитини – до життєвої компетентності (спостереження-міркування учителя-практика) // Управління школою. – 2007. – №13.– С.7-11

9. Козацтво в творах Т.Г.Шевченка. Урок-рольова гра в 6 класі //Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – №17-18. – С.39-43

Опитування

Вітаємо!

foto
Вітаємо переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України!
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН