«Формування мережі наукових відділень Малої академії наук учнівської молоді як необхідна умова ефективної роботи з обдарованими дітьми»

prev next

11 жовтня у Києво-Святошинській районній класичній гімназії відбулась обласна нарада для керівників відділів освіти районних державних адміністрацій, міських рад, управлінь освіти, управлінь освіти і науки міських рад, директорів закладів обласної комунальної власності та завідуючих районних і міських методичних кабінетів «Формування мережі наукових відділень Малої академії наук учнівської молоді як необхідна умова ефективної роботи з обдарованими дітьми». Програма наради

Питання «Про створення умов для роботи з обдарованою молоддю» висвітлив В.Г. Бутник, начальник головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації. Віктор Григорович особливо відзначив роботу літніх профільних змін, які працювали для обдарованих дітей в системі МАН і визначальне значення створення Малої академії наук учнівської молоді для Київщини. Заступник начальника головного управління  освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Л.І. Лахтадир провела обговорення і аналіз проекту «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки».  У ході наради розглядались основні положення проекту. Лариса Іванівна вказала на безперервність освіти і навчання протягом життя, значення сучасного стану освіти для творчої особистості,  визначну роль наукових відділень, які активно працюють при Малій академії наук учнівської молоді.

Тему «Стратегія формування та розвитку мережі регіональних Малих академій наук учнівської молоді в Україні» розкрив О.В. Лісовий, директор Національного центру «Мала академія наук України».  Оксен Васильович Лісовий відзначив позитивну роботу МАН Київської області та звернув увагу всіх присутніх на важливість і необхідність для дітей вчасно відкрити цікавий  науковий світ, адже «завдання нашої системи – розбудити  інтерес дослідника». Науковці давно вказують на схильність нашої молоді до дослідницької діяльності. Мета всіх територіальних відділень МАН – бути скрізь поруч з дітьми. Кураторство наукових товариств учнів, які є первинними осередками МАН, будуть здійснювати галузеві інститути.

Про «Створення дієвої структурної моделі Малої академії наук учнівської молоді Київської області» змістовно розповіла О.Г. Мережинська, директор  Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді». Головне завдання позашкільного закладу освіти –  «умови реалізації основних завдань МАН». Оксана Григорівна  виділила  ключові компетенції особистості та творчі задатки інтелектуальної діяльності учнів.  І.М. Незабитовський, заступник директора з науково-методичної роботи, глибоко проаналізував завдання для наукових керівників учнів – членів МАН для написання науково-дослідницьких робіт, звернув увагу на збільшення секцій, які дадуть можливість юним науковцям ближче підійти до вибору теми. Особливий дух пошуку і створення творчої атмосфери в роботі Малої академії наук учнівської молоді дасть можливість мати високі результати. В роботі слід враховувати «актуальність, новизну і значущість матеріалу», відзначив Ігор Миколайович.

З темою «Особливості проведення обласних та Всеукраїнських конкурсів літературної творчості» виступила Т.В. Петровська, заступник директора з навчально-виховної роботи. Вона показала специфіку літературних конкурсів та вагомість образного мовлення. Рівень складності завдань на обласному етапі МАН для учнів дасть можливість «якнайповнішого розкриття особистості, інтелектуальних та творчих здібностей». Головна ідея таких конкурсів – формування неповторної індивідуальності. Кожна дитина потребує пробудження і розвитку  закладених уній талантів. З цього навчального року Мала академія наук учнівської молоді започаткувала  обласний поетичний конкурс «Зерна доброти» для учнів 1-11 класів.

Про «Напрямки діяльності Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів з обдарованими дітьми та молоддю закладів освіти Київської області» виступила Н.І. Клокар, ректор КОІКОПК, доктор педагогічних наук, доцент. Наталя Іванівна розкрила роль вчителя в написанні наукових робіт учнями, показала важливість співпраці з науковцями і методистами. Тому  підготовка вчителя до роботи з обдарованими учнями залишається актуальною, адже «сьогодні освіта – запорука розвитку держави». Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів провів опитування серед вчителів щодо залучення їх до написання науково-дослідницьких робіт учнями – членами МАН, систематично працює над вдосконаленням методів і форм роботи.

«Розвиток дослідницьких здібностей як засіб формування основних життєвих компетенцій творчої особистості» з досвіду роботи наукового товариства учнів ім. Болсуковського Сквирського ліцею переконливо продемонстрували  К.В. Плівачук, кандидат педагогічних наук, керівник секції фольклористики і Т.Г. Заруднюк, заступник директора Сквирського ліцею. Катерина Володимирівна Плівачук багато уваги приділила роботі з розвитку творчої особистості і співпраці з письменниками, адже письменники наділені особливим талантом сприйняття життя. Зустрічі з відомими людьми роблять творчий світ багатшим.

Про «Створення умов для роботи з обдарованими дітьми в навчальному закладі» поділився О.П. Вітюк, директор СШЗ І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій м. Білої Церкви. Школа, яку очолює Олексій Панасович,  відома творчим колективом і високими результатами у роботі з обдарованими учнями.

Про «Розвиток дитячих обдарувань в комунальному закладі Київської обласної ради Бучанській спеціалізованій школі-інтернаті І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов» розповіла Ю.В. Гурбич, методист Малої академії наук учнівської молоді.  Роботу учнівського наукового товариства «Гранум» в системі МАН Переяслав-Хмельницької гімназії презентувала О.С. Степаненко, заступник директора з навчально-методичної роботи.

Нарада пройшла в творчій атмосфері. Всі райони отримали «Інформаційні збірники», які допоможуть вчителям та учням у підготовці до обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.                              

Опитування

Вітаємо!

foto
Вітаємо переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України!
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН